Workout challenges zažívajú v súčasnosti vo svete veľký boom. Tieto posilňovacie výzvy, ako sa v slovenčine nazývajú, môžu predstavovať väčšiu motiváciu, než by ste si mysleli. Dokážu vás nalákať na výsledky, ktoré sa za krátky čas dostavia a vy si ich budete môcť na svojom tele ľahko odsledovať. Workout challenges sľubujú, že po ich zvládnutí dosiahnete dokonalé telo a znížite prebytok telesnej hmotnosti a tuku za pár dní.

Čaro týchto výziev spočíva v tom, že vám presne určia, čo máte robiť a koľkokrát máte cviky opakovať. Tieto výzvy sú veľmi motivujúce a umožňujú ľuďom sledovať svoj progres. Tým, že sú časovo ohraničené, poskytujú motiváciu splniť ich a dopriať si dobrý pocit z vykonaného. Dôležité je to, že aj pri týchto výzvach začínajú ľudia s určitým fitnes cieľom, ktorý ich motivuje k ďalšiemu zlepšovaniu. Dôležitú úlohu tvorí totiž pri cvičení motivácia.

Aké druhy výziev poznáme?

Môže sa jednať o výzvy zamerané na určité partie tela, či už je to brucho, nohy alebo zadok. Vlnou výziev, ktoré sa po svete naposledy intenzívne rozšírili, boli výzvy týkajúce sa plank-u. Tiež sú známe výzvy, ktoré sú zamerané na precvičovanie drepov. Existujú ale aj výzvy obsahujúce viacero cvikov a sú zamerané na precvičovanie celého tela. Dôvodom, prečo sú tieto výzvy tak atraktívne je to, že pri precvičovaní zapájate viac ako jednu časť tela a tým maximalizujete množstvo spálených kalórií. To vedie k zníženiu telesnej hmotnosti a budovaniu lepšej postavy.

Ako začať?

S posilňovacou výzvou môžete začať ktorýkoľvek deň, čo predstavuje flexibilitu tohto druhu cvičenia. Najväčšiu výzvu však môže znamenať práve začiatok a odhodlanie začať niečo robiť. Práve pri tom vám môžu workout challenges pomôcť. Ich prvou výhodou je, že sa k rôznym výzvam dokážete dostať veľmi ľahko. Poväčšine kolujú po sociálnych sieťach. Nemusíte preto ťažko zháňať tréningové plány. V rýchlosti a ľahkosti si prečítate o cvikoch, ktoré budete vykonávať.

Začiatky zvyknú byť ľahké a časovo nenáročné, čo vás tiež môže presvedčiť. Následne si prezriete ako sa vaše cviky budú znásobovať množstvom opakovaní alebo intenzitou. Obrázok prepošlete kamarátovi, čím zapojíte do výzvy aj kúsok súťaživosti. Tak sa ani nenazdáte a výzva vás pochytí.

Pri workout challenges je nevyhnutné vybrať správne cvičenia. Na čo nesmiete zabúdať je, že každý človek je inak stavaný a má iné telo a metabolizmus. To znamená, že sa môže stať, že výzva, ktorá bola účinná pre jedného nemusí priniesť rovnaké výsledky aj pre inú osobu. Netreba sa ale vzdávať a môžete skúsiť inú výzvu. Je potrebné klásť dôraz na to, aby sa cvičenie vykonávalo správne a aby nedošlo k prípadných zraneniam.

Čo je dôležité dodržiavať pri posilňovacích výzvach?

Ruka v ruke s cvičením ide samozrejme aj zdravý životný štýl. Dostatok spánku a hlavne správny jedálniček pomôžu maximalizovať žiaduci výsledok. Stavte predovšetkým na dostatočný príjem bielkovín a sacharidov. Pri cvičení je tiež dôležitý pitný režim a dôkladná hydratácia. Pite vodu pravidelne cez deň, nielen počas toho, ako cvičíte. Až keď je vaše telo plne hydratované, môžete dosiahnuť tie najlepšie výsledky. Ďalší skvelý tip, ktorý využijete pri cvičení, je hudba. Nájdite si tie pravé tóny, ktoré vás nabudia do cvičenia a zlepšia vám náladu. Hudba pôsobí ako ďalšia významná motivácia.

Poraď sa s našimi skúsenými fyzioterapeutmi