Ako predchádzať nepríjemnému pocitu a bolesti nôh?

Bolesti nôh, opuchnuté nohy, či ťažké nohy sú stále častejšie diskutovanou témou. Najmä medzi športovcami a ľuďmi so sedavým zamestnaním, bez pohybu. Zdravý životný štýl, pravidelná pohybová aktivita, správne vyvážená strava a hlavne dostatočný pitný režim môžu byť prevenciou.

Opuchnuté nohy v lete, opuch dolných končatín

Zvýšená teplota ovzdušia spôsobuje, že náš organizmus sa musí prispôsobiť ochladzovaním sa.  Práve pečeň hospodári so zmenami teplôt nášho tela. Jej správne fungovanie je dôležité v spolupráci s ostatnými orgánmi (obličky, cievny systém, lymfatický systém). Následky zanedbania starostlivosti o nohy môžu ovplyvniť ich funkciu. Je to jeden kolobeh v ktorom sa navzájom ovplyvňujú celé orgánové sústavy a ich signálmi sú práve: ťažké nohy, opuch nôh či opuch celých dolných končatín.

Ľudská noha má priečnu a pozdĺžnu klenbu. Funkčne ovlyvňuje postavenie celého tela. Klenba sa formuje od detstva. Každá noha je iná. Výber obuvy je nesmierne dôležitý v závislosti od tvaru vásho chodidla, typu terénu, tvrdosti terénu a v neposlednom rade musí byť vzdušná. Či už pri bežnej prechádzke, chôdzi do práce, behu, cyklistike, korčuľovaní a inej pohybovej aktivite sa musíte cítiť ako ” v papučkách.”

Pocit ťažkých nôh nemusí byť spôsobený len záťažou po pohybovej aktivite. Dôvodom bolesti môže byť nedostatočnosť periférnych ciev. Zúženie ciev, upchatie žíl, ich nedostatočná priechodnosť a kŕčové žily môžu spôsobovať bolesti, tŕpnutie nôh, nedokrvenie, bolesti nôh v noci a obojstranný opuch členkov.

Tŕpnutie nôh

Tŕpnutie nôh môže byť signálom pri ťažkostiach driekovej chrbtice. Dôležité sú medzistavcové platničky, ktoré v mnohých prípadoch tlačia na korene miechy. Prejavom je tŕpnutie na mieste, ktoré je inervované daným nervom. V tomto prípade je dôležitá včasná diagnostika a fyzioterapeutický program.

Pravidelná pohybová aktivita, minimálne 3 krát do týždňa, pozitívne vplýva na organizmus a vaše nohy. Jej výber by ste nemali podceňovať. Ak máte bolesti nôh, nechajte si poradiť. Vyskúšajte zapojiť do vašich denných činností viac pohybu. Ak ste v práci a sedíte,  spravte pár opakovaní špičkami smerom k sebe a od seba. Postúpte vyššie. Zapojte aj kolená. Ak dlho stojíte prešlapujte cez špičky chvíľu na mieste. Spravte pár drepov. Pozor však treba ich vedieť správne previesť a preto ak ste si nie istý radšej sa odborne poraďte u nás v klinike.

Poradíme Vám ako sa správne starať o nohy >>>

Aký užitočný bol tento príspevok?

Kliknutím na hviezdičku ohodnotíte článok

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hlasov: 0

Zatiaľ žiadne hodnotenie! Buďte prvý, kto ohodnotí tento príspevok.

MUDr. Jozef Staríček
Web | +

Odborné vzdelaný na Lekárskej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave (1963 – 1969)
Atestovaný v obore balneológie a liečebnej rehabilitácie, ortopédie, pediatrie, akupunktúry a telovýchovnom lekárstve.

Medicínska prax: 45 rokov praxe z toho 10 rokov ako lekár v arabskom svete. Dokáže hovoriť s pacientom v 4-och jazykoch (Angličtina, Nemčina, Ruština a Arabčina). Problematike sa venuje komplexne v spolupráci s lekármi, fyzioterapeutmi a inými odborníkmi v rámci PROFY.