Cviky na karpálny tunel sú dôležitou zložkou liečby, rovnako ako opatrením pred možnou recidívou. Väčšinu cvikov môžete vykonávať v pohodlí domova či počas práce v kancelárii, nakoľko sedavé práce zvyšujú náchylnosť na výskyt syndrómu karpálneho tunela. Cviky spočívajú v precvičovaní prednej a zadnej strany flektorov a extenzorov a vytváraní protitlaku na inklinovanú časť zápästia. 

 

Cviky na karpálny tunel: Precvičovanie prednej a zadnej časti flektorov a extenzorov

1.Flektory (ohýbače) a extenzory (odťahovače) hrajú veľkú úlohu v stave a štádiu úžinových syndrómov. Predpažte ruky voči stene a ruky nasmerujte voči tomuto opornému bodu. Ďalej dlane striedavo zapierajte to tohto pevného bodu, pričom sa snažíme silu rozložiť na celé dlane tak, aby sme cítili jemnú tenziu v oblasti zápästia

 

2.Ďalší cvik sa radí medzi základné a na jeho vykonanie budeme potrebovať jednoduchú pomôcku – penovú guličku. Penovú guličku uchopíme do dlane, ktorú zovrieme a opäť uvoľníme. Takto trénujeme obe ruky, pričom toto cvičenie je skvelé aj voči recidíve úžinového syndrómu. 

 

3.Tento cvik je založený na protitlaku, ktorý vytvoríme pomocou opozičného palca. Tento palec položíme na vrchnú časť vnútornej strany zápästia a prechádzame od lakťa až k začiatku dlane. Týmto miernym pohybom zlepšíme prekrvovanie a celkovú cirkuláciu krvi v oblasti zápästia.