Mobilizačné cviky sú súčasťou manuálnej terapie, pri ktorej dochádza k zlepšeniu pohyblivosti a rozsahu kĺbov. Vďaka týmto cvikom je možné korigovať kĺbovú vôľu, ktorý priamo ovplyvňuje bolestivosť daného miesta. Mobilizačné cviky môžu byť súčasťou rehabilitačného programu, avšak zaradiť ich môžete aj do svojej rozcvičky. Ich aplikáciu ocenia najmä bežci, športovci v oblasti bojových umení či gymnasti. 

Mobilizačné cviky: Ako ich zaradiť do svojho tréningu? 

Tieto cviky figurujú v tréningovom pláne ako samotná príprava na tréning. Podľa charakteru tréningu prispôsobujeme a volíme tieto cviky. Vo všeobecnosti sa však zameriavame na dostatočný strečing celého tela. V tomto prípade však môžeme aplikovať zásadu, že cviky na mobilizáciu volíme podľa precvičovanej časti v daný deň. Z pohľadu fyzioterapie rozlišujeme rozdiel medzi strečingom a mobilizáciou. Cviky mobilizácie sú zložené z dvoch fáz, a to z fázy excentrickej (sval naťahujeme), tak aj z koncentrickej (sval skracujeme). Strečing využíva najmä fázu excentrickú, a teda naťahovanie. 

Je dôležité zmieniť, že pri mobilizačných cvičeniach sa nevykonávajú švihové pohyby. Rovnako sa pohyby vykonávajú do všetkých smerov, a to až do krajných polôh, s minimálnym svalovým úsilím. 

 

Aký užitočný bol tento príspevok?

Kliknutím na hviezdičku ohodnotíte článok

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hlasov: 0

Zatiaľ žiadne hodnotenie! Buďte prvý, kto ohodnotí tento príspevok.